Konference 2013

– med fokus på digitale test og eksamensformer

I dag stilles der større og større krav til optimering af ressourcer, til bæredygtighed og til eksible og ”intelligente” løsninger, der kan understøtte forskellige uddannelsers behov. Gennem digitalisering er det muligt at tilrettelægge eksamensformerne, så man frigør midler til undervisning – eller undgår at flytte midler fra undervisningen over i prøver og eksamener. Det kan være gennem selvscorende test, hvor man sparer på undervisers (og censors) tid. Det kan være gennem et mindre forbrug af papir- eller transportomkostninger eller gennem digitale workflows, der automatiserer administrative opgaver. Men digitale test og eksamensformer er ikke bare et spørgsmål om resurser. Det giver også en række nye didaktiske og pædagogiske muligheder såvel som udfordringer – sidstnævnte ikke mindst på det administrative og juridiske område.

Konferencen vil bestå af forskningsbaserede oplæg om de didaktiske, administrative og juridiske udfordringer og en række workshops om konkrete erfaringer med og eksempler på digitale tests og eksamensformer.

Konferencefolder

Årets konferencefolder kan du hente her som PDF.
Folderen indeholder beskrivelser af alle oplæg og workshops.