E-læring
– med fokus på studieaktiviteter
It indgår i dag i alle former for læring og undervisning. Ikke bare i den undervisning, der initieres af underviseren, men i alle de rum, hvor der indgår studieaktiviteter med henblik på læring. ”Blended Learning” er ikke længere en særligt tilrettelagt aktivitet; langt størstedelen af al undervisning og læring i dag har elementer af ”Blended Learning” gennem it-understøttelse af læreprocesser i og uden for det fysiske klasseværelse. De forskellige rum, hvor der foregår forskellige former for læring med it, kan synliggøres gennem studieaktivitetsmodellen, en model, som professionshøjskolerne i fællesskab har udviklet, og som viser de samlede studieaktiviteter på en uddannelse.
NNU! vil på konferencen sætte fokus på, hvordan it kan bringes i spil, understøtte og anvendes i disse rum. Undervisere i alle dele af undervisningsverdenen kan få udbytte af dette, da de fire rum og deres mulige koblinger til it kan være med til at udfordre undervisning i almindelighed.
Konferencefolder
Årets konferencefolder kan du hente her som PDF:
NNU Program E-learning 6. marts 2015
Folderen indeholder beskrivelser af alle oplæg og workshops.
Materialer fra konferencen
I nedenstående kan du genfinde slides fra de enkelte oplægsholdere.
- Andreas Lykke-Olesen – Space and Technology
- Anita Monty – Studieaktivitetsmodellen
- Jakup W Hansen – Den svage studerende
- Kirsten Vendelbo Larsen – Notebook 1
- Kirsten Vendelbo Larsen – Notebook 2
- Leif Vibild, Jakob Pasgaard – Medieproduktion og peer-to peer processer
- Lise Lau Pedersen – Didaktik og digitalisering Lise Lau Pedersen – Dokument til digital-didaktisk analyse
- Lone Guldbrandt Tønnesen – Den Connectivistiske Studieaktivitetsmodel
- Louise Bach Jensen, Merethe Hollen – Aktiv Didaktik
- Martin Oliver – Space Technology And The Student Experience
- Ole Sejer Iversen – Hybride læringsrum