Det blendede læringsfællesskab
– om deltagelsesformer, motivation og roller i netbaserede uddannelser
Dette års NNU!-konference sætter fokus på deltagelsesformer, motivation og roller i netbaserede uddannelser og blended learning. Det blendede læringsfællesskab er mangfoldigt – og feltet er i kraftig udvikling. Det giver sig til blandt andet til udtryk i, at stadig flere uddannelser omlægger undervisningen i mere fleksible rammer.
Men hvilken viden kan vi udlede om lærerroller og den lærendes rolle i netbaserede uddannelser på nuværende tidspunkt? Og hvordan kan det didaktiske design have betydning for, hvordan den studerende interagerer i læreprocessen, og om den studerende deltager aktivt i sin egen uddannelse i onlineperioder, såvel som tilstedeværelsesperioder? Spørgsmål som disse indebærer viden om design af det virtuelle rum, afstemning af forventninger og deltagelsesformer og -roller med henblik på at kvalificere blended learning design mere generelt.
Konferencefolder
Årets konferencefolder kan du hente her som PDF:
NNU Program E-learning 4. april 2017
Folderen indeholder beskrivelser af alle oplæg og workshops.
Materialer fra konferencen
Keynotes:
- Christian Dalsgaard – Åbenhed i online uddannelser
Twitter-profil
- Nikolaj Sonne – Teknologiamok på hverdagsdansk –
Twitter-profil
I nedenstående kan du genfinde slides fra de enkelte oplægsholdere.
Workshops:
- Ann Sofie Brink Pedersen, Mette Ladefoged Petersen, Ditte Thiel Berg – Studerendes egne projekter som omdrejningspunkt
- Anne Tolstrup Gregersen og Trine Rønholt – Udvikling af lederuddannelse
- Anne Winther Jensen – Understøttelse af gruppen og den enkelte
- Hanne-Lene Hvid Dreesen – Blended Learning på læreruddannelsen
- Kenneth Hansen – De nødvendige tværfaglige kompetencer i understøttelse af e-læring til NNU
- Kristian Nøhr Jensen – Peer Assessment, Et greb i den didaktiske værktøjskasse
- Lars Holbæk Pedersen – Erfaringer med projektbaseret portfolio pædagogik på “Den digitale læreruddannelse”
- Louise Lindskov og Laura Glavind – Gamification i et learning analytics perspektiv
- Per Hesselund Thomas Sieger Behrens – Peer to peer respons i en digital tidsalder
- Tobias Kidde Skov – Inddragelse af eksperimenter i fjernundervisningen