Konference 2017

Det blendede læringsfællesskab

– om deltagelsesformer, motivation og roller i netbaserede uddannelser

Dette års NNU!-konference sætter fokus på deltagelsesformer, motivation og roller i netbaserede uddannelser og blended learning. Det blendede læringsfællesskab er mangfoldigt – og feltet er i kraftig udvikling. Det giver sig til blandt andet til udtryk i, at stadig flere uddannelser omlægger undervisningen i mere fleksible rammer.

Men hvilken viden kan vi udlede om lærerroller og den lærendes rolle i netbaserede uddannelser på nuværende tidspunkt? Og hvordan kan det didaktiske design have betydning for, hvordan den studerende interagerer i læreprocessen, og om den studerende deltager aktivt i sin egen uddannelse i onlineperioder, såvel som tilstedeværelsesperioder? Spørgsmål som disse indebærer viden om design af det virtuelle rum, afstemning af forventninger og deltagelsesformer og -roller med henblik på at kvalificere blended learning design mere generelt.

Konferencefolder

Årets konferencefolder kan du hente her som PDF:
NNU Program E-learning 4. april 2017

Folderen indeholder beskrivelser af alle oplæg og workshops.

Materialer fra konferencen

Keynotes:

  • Christian Dalsgaard – Åbenhed i online uddannelser
     Twitter-profil
  • Nikolaj Sonne – Teknologiamok på hverdagsdansk –
     Twitter-profil

I nedenstående kan du genfinde slides fra de enkelte oplægsholdere.

Workshops:

  • Ann Sofie Brink Pedersen, Mette Ladefoged Petersen, Ditte Thiel Berg – Studerendes egne projekter som omdrejningspunkt
  • Anne Tolstrup Gregersen og Trine Rønholt – Udvikling af lederuddannelse
  • Anne Winther Jensen – Understøttelse af gruppen og den enkelte
  • Hanne-Lene Hvid Dreesen – Blended Learning på læreruddannelsen
  • Kenneth Hansen – De nødvendige tværfaglige kompetencer i understøttelse af e-læring til NNU
  • Kristian Nøhr Jensen – Peer Assessment, Et greb i den didaktiske værktøjskasse
  • Lars Holbæk Pedersen – Erfaringer med projektbaseret portfolio pædagogik på “Den digitale læreruddannelse”
  • Louise Lindskov og Laura Glavind – Gamification i et learning analytics perspektiv
  • Per Hesselund Thomas Sieger Behrens – Peer to peer respons i en digital tidsalder
  • Tobias Kidde Skov – Inddragelse af eksperimenter i fjernundervisningen