Konference 2019

Samarbejdsprocesser i netbaserede uddannelser, 08. april 2019

Her på denne side finder du de præsentationer, som vi har fået tilsendt fra oplægsholdere på dagen. Du kan ligeledes genfinde stemning og indtryk, hvis du dykker lidt ned i stemningsbilleder fra dagen.

Året konference udfoldede på forskellig vis følgende emnet:

Samarbejdsprocesser i netbaserede uddannelser
– Om kommunikation, feedback og relationsskabelse i online læringsmiljøer.

Billeder

Stemningsbilleder fra dagen.

Konferencefolder

Årets konferencefolder kan du hente her som PDF:
NNU Program – 2019

Folderen indeholder beskrivelser af alle oplæg og workshops.

Materialer fra konferencen

Keynotes:

  • Etienne Wenger
  • Rene B. Christiansen

Fem forskere på stribe:

  • Malene Erkmann, Absalon
  • Roland Hachmann, UC SYD
  • Jens Jørgen Hansen, SDU
  • Hanne Wacher Kjærgaard, Aarhus Universitet
  • Raymond Kolbæk, VIA

Workshops:

  1. Stimulering af studerende med taktile og kinæstetiske læringsstilspræferencer inden for e-læring
    v. Morten Boesen, Erhvervsakademi Sjælland & Andreas Fjord Bonven, Erhvervsakademi Dania
  2. Diskussioner og relationer i det virtuelle klasseværelse
    v. Hanne-Lene Hvid Dreesen, Anne Oksen Lyhne og Charlotte Juhl-Nielsen, UC SYD
  3. Styrk relationerne i det digitale møde (Udgået)
    v. Helle Bro Groth & Simon Birk Hartmann, CPH Business
  4. Facilitering af de studerendes læreproces og samarbejde i et netbaseret forløb
    v. Kenneth Hansen & Hanne Søgaard, Københavns Professionshøjskole

Oplæg:

  1. Fagligt og socialt engagement i netbaserede uddannelser
    v. Anders Henrik Bendsen og Jeppe Egendal, VIA University College
  2. Hvorfor og hvordan kan vi gøre brug af multimodale kommunikationsværktøjer i en fagfaglig undervisning?
    v. Tina Hejsel, UC SYD
  3. Stedfleksibel bioanalytikeruddannelse
    v. Vibe Jelsbak, VIA University College
  4. Hvordan skaber man et nyt digitalt fagområde?
    v. Christina Søgaard Jensen, Erhvervsakademi Aarhus
  5. Design af It-kompetenceløft for lærere gennem aktionslæring
    v. Steen Juhl Møller, UC SYD
  6. Kimen til stærke relationer ligger i didaktikken
    v. Søren Jørgensen og Daniella Tasic Hansen, Det nationale videncenter for e-læring
  7. Relationsdannelse mellem undervisere og onlinestuderende
    v. Mette Kondrup, Pernille Nøhr Verwohlt og Dennis Grauslund, Professionshøjskolen UCN